Det koster 75 kr. at bestille en adresseforespørgsel og du skal sidst i bestillingen betale med kreditkort.
Hvis du som ejer eller lejer af en bolig har brug for at forespørge om antal beboere på en adresse kan du bestille den her. Du har også mulighed for at afgive en fuldmagt direkte i selvbetjeningsløsningen, hvis du ønsker at en anden person skal kunne forespørge på dine vegne.
Du skal anvende din NemID, når du skal bestille beboerforespørgslen. Du kan anvende løsningen enten som privatperson eller for eksempel boligforening-/selskab til at foretage et opslag over antallet af beboere på en given adresse. Opslag sker på baggrund af oplysninger i Vejregistret og du kan derfor kun angive en valid adresse. Der opkræves intet gebyr, når du foretager en beboerforespørgsel.
Det koster 75 kr. at bestille en bopælsattest og du skal sidst i bestillingen betale med kreditkort.
Når du flytter fra en bopæl til en anden, har du pligt til at meddele det til folkeregisteret i den kommune, du flytter til. Flytter du inden for samme kommune, skal du give besked til din bopælskommune senest 5 dage efter du er flyttet. Hvis du glemmer det, kan du blive pålagt en bøde.
Adressebeskyttelse betyder, at dit navn og adresse ikke må udleveres fra folkeregisteret eller fra Det Centrale Personregister (cpr)
Flytter du til udlandet i mere end seks måneder, skal du huske at melde udrejse til den kommune, du flytter fra
Når du anmelder byggearbejde sker det via den digitale Selvbetjeningsløsning Byg og Miljø
Når du ansøger om byggeri sker det via den digitale Selvbetjeningsløsning Byg og Miljø.
Du kan blive fritaget fra at modtage digital post fra det offentlige, hvis du:
For at blive fritaget fra at modtage digital post fra det offentlige skal du udfylde en blanket, hvor du skriver under på, at du lever op til mindst én af fritagelsesgrundene. Du skal aflevere blanketten i Borgerservice Du vil blive bedt om at vise legitimation.
Fritagelse for Digital Post via fuldmagt. Læs mere på borger.dk
Du kan give læseadgang til en person eller en virksomhed. Dette kan fx være din ægtefælle, dit barn, en ven eller en professionel rådgiver. Læseadgangen er tidsubegrænset, så den varer, indtil du sletter læseadgangen igen. Du kan give læseadgang til flere personer/virksomheder - dog højst 10.
Du skal aflevere blanketten i Borgerservice, hvor du vil blive bedt om at vise legitimation.
Klik her for adresseliste over daginstitutioner i Halsnæs Kommune.
Har du brug for hjælp? Kontakt Pladsanvisningen Jeanette Ebsen Telefon 47 78 41 08 eller jega@halsnaes.dk
Har du brug for hjælp? Lone Kristensen Administrativ konsulent Telefon 47 78 41 13 lokr@halsnaes.dk
Får du hjælp fra én eller flere af kommunens afdelinger indenfor områderne Aktiv Hjælp, Ældre og Velfærdsteknologi og Sundhed, Idræt og Kultur, er denne kommunale sundhedsportal relevant for dig.
Ser du en rotte - død eller levende - skal du straks anmelde det. Dette gælder også ved tegn på rotter.
Du skal skrive dit barn op til skolestart digitalt i oktober/november måned til det kommende skoleår. Hvis du ønsker start eller flytning udenfor denne periode, skal du kontakte distriktsskolen. Du kan se hvilken skole du hører til ved at klikke på dette link.
Sundhedskortet er navnet på det, vi før kaldte det gule sygesikringsbevis. Kortet giver dig ret til sundhedsydelser. Husk sundhedskortet når du er hos læge, speciallæge, tandlæge, tandplejer, fysioterapeut, fodterapeut, kiropraktor, psykolog, apotek, sygehus, og når du møder op i Borgerservice.
Helbredstillæg - refundering af udlæg (SP941C_000): klik her
Ansøgningen skal anvendes af pårørende eller nærtstående (SP501C): klik her
Ansøgningen som skal anvendes af pårørende eller nærtstående til udvidet helbredstillæg (SP242C): klik her
Erklæringer:
Erklæring fra tandtekniker/tandlæge (SP245_000): klik her
Erklæring fra optiker (SP246_000): klik her
Erklæring fra fodplejer/fodterapeut (SP249_000): klik her
Hvis du er under 18 år og gerne vil flytte hjemmefra, vi måske hjælpe dig. Læs mere på vores side for dig, som er ung og skal til at klare dig selv.
Giv et tip døgnet rundt, hvis du oplever fejl og mangler på kommunens veje, fortov, stier eller i naturområder.
Når du skal have lavet et pas, skal du henvende dig i Borgerservice i Halsnæs hvor der også er opstillet en pasfotomaskine.
Er du dansk statsborger, kan du få udstedt et pas ved at henvende dig til et kommunalt borgerservicecenter. Fra 1. januar 2012 skal du have taget fingeraftryk, når du bestiller et nyt pas.
Hvis du skal have pas til dit barn, skal du huske samtykkeerklæring fra barnets anden forælder.
Har du brug for hjælp? Borgerservice Rådhuspladsen 1 3300 Frederiksværk
Telefon 47 78 40 00
Begge parter skal have NemID for at kunne udfylde ægteskabserklæringen.
Læs mere om at blive gift og indgå ægteskab.
Tip en ven om siden.
Udfyld formularen og send en e-mail med link til denne side samt en eventuel kommentar til din ven.
Ring til os på 70 20 00 00!