Digital Post for foreninger

Fra den 1. november 2013 skal alle foreninger med et CVR-nummer have en digital postkasse.

Alle foreninger, der har et CVR-nummer, er omfattet af loven om Offentlig Digital Post.
Det gælder også foreninger, som har et CVR-nummer, fordi de frivilligt har ladet sig registrere i CVR (frivillige foreninger). 
Postkassen er gratis og giver hurtig adgang til sikker post fra det offentlige.

Ophørte foreninger

Hvis foreningen ophører med at være registreret i CVR, bliver foreningens postkasse i Digital Post automatisk lukket.
Foreningen vil derefter modtage post fra myndighederne som papirpost. 
Hvis en foreningen er ophørt, skal dette indberettes. Det samme gælder, hvis foreningen skal ændre, forny eller lukke et CVR- nummer.
Når en forening har indberettet, at den er lukket, er den ikke længere omfattet af loven om Offentlig Digital Post.

Læs mere om hvordan du lukker eller laver ændringer for en forening.

Fritagelse

Du kan kun søge fritagelse hvis der ikke er internetadgang på den adresse, hvorfra din forening er registreret.

Print, udfyld blanketten "Anmodning om fritagelse fra Digital Post for virksomheder" og aflever den i Borgerservice, Rådhuspladsen 1, Frederiksværk.

Fritagelse har virkning fra fritagelsesdatoen og udløber den 1. november i det andet kalenderår efter registreringen.

Sidst opdateret 5. august 2016

Selvbetjening

Brug for hjælp?

I Halsnæs Kommune står Bibliotekerne og Borgerservice klar med råd og vejledning til digital post.

Kontakt:
bibliotekar Bodil Christiansen,
boch@halsnaes.dk,
telefon 47 93 80 70 og aftal et møde.
eller:
Borgerservice
Rådhuspladsen 1
3300 Frederiksværk
Telefon 47 78 40 00