Skip til hoved indholdet

Løn- og personalekonsulent

Personaleafdelingens lønteam er i gang med et generationsskifte, og vi søger derfor en ny kollega.

Lønteamet består af én teamkoordinator, fire løn- og personalekonsulenter og én løn- og økonomikonsulent.

Teamet håndterer al løn- og personaleadministration for vores ca. 3.000 fastansatte og timelønnede medarbejdere og hjælper vores 132 ledere med at skabe gode arbejdspladser.

Stillingen som løn- og personalekonsulent

Du får ansvaret for dit eget område, som aftales i forhold til din erfaring og består bl.a. af godkendelse og kvalitetssikring af de decentrale indberetninger fra vores mange institutioner.

Den daglige personaleadministration med bl.a. at udfærdige ansættelsesbreve samt holde dig orienteret om overenskomster og regler på personaleområdet er også en del af dine opgaver.

En stor og vigtig opgave er daglig dialog med ledere og ansatte om regler og muligheder på personaleområdet. Du vil opleve at få rådgivning af og sparring med kolleger og afdelingens tre personalejurister.

Du skal medvirke til at have et kritisk øje på vores sagsgange og tænke i udvikling af driften, f.eks. bidrage til smartere løsning af vores systemer, implementering af applikationsløsninger og software-robotter.

Din baggrund…

Du skal have erfaring med løn- og personaleadministration. Vi bruger KMD OPUS, som baserer sig på en SAP løsning. Det er en fordel, men ikke et krav, at du kender dette system. Du skal være god til tal og have erfaring med at fortolke overenskomster og aftaler. Du er tryg i brugen af IT.

Du skal have lyst til at lære nyt og til selvstændigt at søge viden. Som menneske er du glad, åben og nysgerrig på omverdenen.

Os som arbejdsplads

Lønteamet er en del af Personaleafdelingen, og teamet er samlet i sit eget lyse, dejlige kontor.

I Personaleafdelingen får du 17 dygtige kolleger, som foruden Lønteamet består af HR & Arbejdsmiljø, Jurateamet og Forsikring.

Vi har en meget fleksibel tilgang til arbejdstider og hjemmearbejdsdage. Vi er kendt for at kunne levere resultater og samtidig have fokus på god trivsel.

Rådhus-caféen laver super lækker og grøn mad til os hver dag til en meget fornuftig pris. Rådhuset har sit eget motionsrum.

Pendler du, så kører du mod trafikken, og vi har naturligvis gratis parkering.

Det praktiske

Stillingen er en fuldtidsstilling, og tiltrædelse sker efter aftale.

Ansøgningsfristen er 2. april. Vi forventer at holde første samtale den 13. april og anden samtale den 19. april.

Hvis du er nysgerrig efter at vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til teamkoordinator Pia Nielsen på tlf. 23 48 07 50 eller leder af Personaleafdelingen Kim Nissen på tlf. 60 23 07 07.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst samt principper om Ny løn.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.400 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

Frist:

02-04-2023 23:59:00

Kontaktperson:

Løn- og personalekonsulent
Pia Nielsen
+4523480750

Kontaktperson:

Leder af Personaleafdelingen
Kim Nissen
+45 60 23 07 07

Lokation:

Rådhuspladsen 1, 3300, Frederiksværk