Halfordeling

 

Den 1 februar åbnes der for indtastning og tidsplan for årets hal-og lokalefordeling. Ansøgninger om lokaler og faciliteter under denne fordeling, foregår udelukkende ved indtastning i Halsnæs Kommunes lokalebookingsystem. Når fristen for at ansøge om hal- og lokaletider er udløbet 22 februar vil administrationen trække en liste fra lokalebookingsystemet. Denne liste er grundlaget for det videre arbejde med hal- og lokalefordelingen.

Opmærksomhedspunkter ved årets halfordeling:

  • I år benytter vi samme procedure for konflikterne, som ved de sidste års Halfordeling. dvs. ikke noget fysisk møde, da det hele klares pr. mail eller telefonisk.
  • I år skal foreningerne som benytter svømmehallen også søge tider med samme tidsplan som ved den almindelige halfordeling.
  • Der er nye fordelingsprincipper på både svømmehallen og i de kommunale idrætshaller og skolehaller. Læs gerne disse inden der søges lokaler. Resten af retningslinjerne for lån af lokaler er stadig gældende. 

Konflikterne samles i mails og sendes til foreningerne. Herefter er det jeres opgave, at finde på en løsning sammen med den anden part i konflikten. Løsningen på konflikten sendes til idraetshallerne@halsnaes.dk.                                                                                                         

Skulle der være enkelte konflikter I ikke kan løse, bliver disse behandlet af Halfordelingsudvalget.

Tidsplan 2024

01.02.2024: Indtastning til årets halfordeling begynder

22.02.2024: Sidste frist for indtastning af ønsker

01.03.2024: Overbookinglisterne er synlige på hjemmesiden og mails udsendes til implicerede foreninger

17.03.2024: Deadline for indsendelse af løsninger.

08.04.2024: Halfordelingsudvalget holder møde

11.04.2024: Endelig udkast til halfordelingen er synlig i lokalebookingsystemet

28.04.2024: Sidste frist for indlevering af eventuelle klager over halfordelingen

06.06.2024: Møde i Udvalget for Kultur, Idræt og Demokrati med behandling af eventuelle klager over halfordelingen

 

Det er vigtigt at understrege, at det ikke kan forventes, at ansøgninger indtastet efter den. 22 februar, tages i betragtning til hal-og lokalefordelingen. Samtidig er det foreningens ansvar, at sørge for, at en ansøgning er korrekt indtastet og afsendt i lokalebookingsystemet.

Derudover er det foreningens ansvar selv at tjekke den endelige fordeling jf. overstående tidsfrister og inden tiderne tages i brug. 

Har du spørgsmål til ansøgningen, er du velkommen til at skrive til idraetshallerne@halsnaes.dk 

Konfliktlister 2024

Nedenfor vises konflikterne i Halfordelingen for kommende sæson 2024/2025.

Løsninger skal indmeldes senest søndag den 17. marts. 

Foreninger med konflikter skal følge overstående for at løse eventuelle konflikter.

Hvis en forening skal finde alternative lokaler kan I gå ind på Foreningportalen. Vælg herefter "Find Lokale", og dernæst "Enkelt booking". Vælg datoen og eventuelt det lokale som du tænker som alternativ. Her vil du kunne se om lokalet er ledigt. Hvis der står sæsonansøgning er lokalet ikke ledigt, som alternativ. 

Læs mere