Hvis du oplever, at du ikke længere selv kan klare din personlige pleje, kan du søge om støtte og hjælp til for eksempel at komme i bad og tage tøj på og af. Det er målet, at du via aktiv hjælp vedligeholder dine færdigheder og bliver mere selvhjulpen, så du har større mulighed for at bestemme over dit eget liv.
Udførelsen af hjælpen planlægges sammen med dig, og tilrettelægges efter dine behov - Hjælpen gives dag, aften og nat alt afhængig af dit behov.
Du kan for eksempel modtage støtte og hjælp til:
- Bad
- På- og afklædning
- Toiletbesøg
- Hudpleje
- Forflytning og lejring
- Kateter- og stomipleje
- Medicingivning
- Rengøring og anden praktisk hjælp
I Halsnæs Kommune ønsker vi at samarbejde med dig om, at du er så selvhjulpen som muligt.
I Halsnæs Kommune arbejder vi ud fra en hverdagsrehabiliterende tilgang. Det betyder, at du aktivt deltager i den støtte og hjælp, du modtager.
Hverdagsrehabilitering kan for eksempel være træning i hverdagsopgaver, som du har svært ved – eksempelvis at tage tøj på, komme i bad eller gøre rent. Målet er, at du genvinder dine færdigheder eller undgår yderligere tab af dine færdigheder, så du kan blive helt eller delvis selvhjulpen.
Visitationen samarbejder med Træning og Aktivitet.
Du kan læse mere om de forskellige aktiviteter og tilbud, samt hvilke muligheder der er for støtte og hjælp i kommunens kvalitetsstandarder.
Du kan frit vælge leverandører, der yder både personlig og praktisk hjælp
Følgende leverandører yder både personlig og praktisk hjælp
Halsnæs Kommunens hjemmepleje
Estrids Pleje og Hjemmeservice
Følgende leverandører yder kun praktisk hjælp
Berendsen Textil Service A/S - tøjvaskeordning for borgere som ikke har adgang til vaskemaskine i eget hjem
Trasbo - tøjvaskeordning for borgere som ikke har adgang til vaskemaskine i eget hjem
Indkøbsordninger
Intervare
Varer leveres fra firma i Ballerup
Egebjerg Købmandsgård
Varer leveres fra SuperBrugsen
Madservice
Hvis du er leverandør af personlig eller praktisk hjælp og ønsker at blive godkendt til at levere til borgere i Halsnæs Kommune, så kontakt Visitationen:
Visitationen
(+45) 47784000
sundhed@halsnaes.dk
Visitationen er altid interesseret i at indgå i en dialog med dig om din klage
Klager over hjælpen
Hvis du er utilfreds med en medarbejder eller med udførelsen af støtte og hjælpen, skal du kontakte den leverandør som leverer hjælpen til dig.
Klager over afgørelser
Klager over afgørelser skal sendes til Visitationen eller du kan ringe til os. Hvis du vil klage, så skal du gøre det senest 4 uger efter, at du har modtaget afgørelsen.
Du finder vores kontaktoplysninger her på siden.
Du skal oplyse hvorfor du er utilfreds med afgørelsen. Din sag vil blive gennemgået igen, hvorefter der træffes en ny afgørelse. Hvis Visitationen ikke ændrer afgørelsen, sender Visitationen din klage til Ankestyrelsen sammen med sagens øvrige akter. Du vil herefter høre fra Ankestyrelsen.
Du kan læse mere om de forskellige aktiviteter og tilbud, samt hvilke muligheder der er for støtte og hjælp i kommunens kvalitetsstandarder.