Ansøgninger behandles i Udvalget for Kultur, Idræt og Demokrati to gange årligt – i april og i september. Dog er puljen fuldt uddelt for 2023, hvorfor der ikke kan søges til august.
Ansøgningsfristerne ligger fast og er 2. marts og 14. august.
Der ansøges ved at udfylde ansøgnings- og budgetskema.
OBS: Ansøgningsskemaet med vedlagte bilag sendes med digital post til Halsnæs Kommune, hvorfra der kvitteres for modtagelsen.
Alle foreninger, der søger om midler, skal have et CVR-nummer. Enkeltpersoner, der søger om midler, skal oplyse deres cpr. nr.
Her kan du finde hjælp til oprettelse af CVR-nummer.
Med CVR-nummeret er der tilknyttet en digital postkasse. Ansøgningen sendes med digital post, og svar på ansøgning kommer i den digitale postkasse.
Her kan du læse mere og få vejledning til at sende digitalt.
Frivilligcenter Halsnæs står altid til rådighed for hjælp og vejledning.
Skjoldborg, Valseværkstræde 5 A, 3300 Frederikværk. Telefon: 31 33 38 89.
Svar på ansøgning sendes med digital post til henholdsvis foreningens og enkeltpersonens digitale postkasse. De bevilligede beløb udbetales cirka to uger efter beslutningsmødet.
Ved bevilligede beløb på kr. 20.000 eller derunder kræves en kort evaluering på maksimalt fem linjer.
Ved bevilligede beløb på over kr. 20.000,- kræves et regnskab, udfyldt i regnskabsskabelonen, hvor det fremgår, hvad de bevilligede midler er brugt til. Regnskabet skal sendes til kommunen, når aktivitetsperioden slutter eller senest 1. april året efter bevillingen.
Ved bevilligede beløb på over kr. 50.000,- skal regnskabet være påtegnet af en udpeget revisor.
Helt eller delvist uforbrugt tilskud skal tilbagebetales ved udløb af aktivitetens periode.