Tidsbestilling
For at sikre en hurtig og effektiv service har Halsnæs Kommune indført tidsbestilling i Borgerservice. Det betyder, at du fremover altid skal bestille tid til personligt fremmøde i Borgerservice. Vi opfordrer til, at du møder så tæt på det valgte mødetidspunkt som muligt samt at det kun er de personer, som er nødvendige for ekspeditionen, som møder frem. Der står desuden håndsprit til rådighed ved ankomststanderen i Borgerservice, som du opfordres til at benytte før og efter dit besøg.
Har du flere ærinder i Borgerservice, skal du bestille flere tider - én til hvert ærinde.
Hvad kan Borgerservice hjælpe med?
I Borgerservice kan du blandt andet få generel råd og vejledning, hjælp til digitale selvbetjeningsløsninger samt hjælp til følgende:
- Pas og kørekort
- NemID
- MitID
- Digital Post (fritagelse, oprettelse af læseadgange mm.)
- Folkeregister (flytning, lægevalg, sundhedskort, ind- og udrejse)
- Beboerindskudslån
- Lån til betaling af ejendomsskat
- Enkeltydelse
- Personlige tillæg
- Helbredstillæg
- Spørgsmål vedr. udbetaling af ydelser (kontanthjælp, sygedagpenge, flekslønstilskud mm.)
Ved klik på den enkelte ydelse kan du finde mere information og evt. henvisning til muligheder for selvbetjening.
Finder du ikke det du søger, er du velkommen til at ringe til os på telefon 47 78 40 00.
Du kan finde vores telefon- og åbningstider her.
Hvis du skal bestille tid vedrørende NemID fx. nyt nøglekort, ny adgangskode eller hvis du skal have oprettet et NemID skal du benytte nedenstående boks for tidsbestilling uden NemID/MitID. Du kan også benytte linket, hvis du skal indrejse og ikke har et CPR-nummer endnu.
Hvis du ikke har et NemID/MitID og skal bestille tid til andet end ovennævnte, kan du ringe til DDH (Den Digitale Hotline) på telefon 70 20 00 00 (se telefontider her) eller til kommunens kontaktcenter på telefon 47 78 40 00 (se telefontider her)
Hvis du har bestilt tid i Borgerservice, men ønsker at ændre tidspunktet eller aflyse tiden helt, kan du gøre det på 3 måder:
- Følg linket i den SMS eller e-mail, som du fik i forbindelse med bestilling af tiden i Borgerservice.
- Klik på nedenstående link og log ind med NemID/MitID. Vælg 'Bookingoversigt' og 'Bookinger' og klik herefter på 'detaljer' ud for din booking, hvor du har mulighed for at ombooke eller aflyse.
- Kontakt Halsnæs Kommunes Kontaktcenter på telefon 47 78 40 00.
(Se telefontider her).