Skip til hoved indholdet

Administrativ konsulent til porteføljeoverblik til kommunale ejendomme

Dynamisk medarbejder, der kan holde overblikket

Hvis du kan holde overblikket over en projektportefølje, så læs videre her.

Halsnæs Kommune er i gang med en systematisk vedligeholdelsesindsats af den kommunale bygningsmasse og har flere udviklingsprojekter, der involverer de kommunale ejendomme. Derfor søger området for Ejendomme, Faciliteter og Arealer (EFA) en medarbejder, der har lyst til at sikre et kontinuerligt overblik over projektporteføljen, anlægs- og driftsøkonomien og samtidig indgå i en central stabsenhed med mange tværorganisatoriske opgaver.

I staben har vi ansvar for en bred vifte af opgaver, der understøtter det kommunale ejerskab af arealer og bygninger. Vi understøtter vores områdechef og øvrige afdelingsledere, og vi samarbejder tæt med kollegaer i områdets afdelinger og på tværs i administrationen. Vi arbejder derfor med emner, der ofte har politisk bevågenhed og dit portefølje- og økonomioverblik, er en vigtig brik i at kunne levere gode fysiske rammer.


Dine primære opgaver

Du skal være med til at sikre et solidt og systematisk overblik over vores portefølje af anlægsprojekter samt vores driftsøkonomi. Vi ønsker at sikre fremdrift og ensartet opfølgning på projekterne og med rettidig inddragelse af berørte parter. Dine opgaver vil primært være inden for portefølje- og økonomistyring, men derudover forventes det, at du bidrager til stabens øvrige opgaver, der bl.a. løses for hele området, eller hvor du fungerer som støtte i processer på tværs af områdets afdelinger.


Dine opgaver

  • Løbende opfølgning på porteføljen og økonomien for hele EFA, herunder timeafregning fra projektlederne og affrapportering til områdechef.
  • Koordination af forventede regnskaber for anlægsprojekterne.
  • Koordination af og indsamling af information fra projektledere og koordination til kommunens økonomifunktion mv.
  • Ad hoc-opgaver, der vedrører den kommunale ejendomsportefølje generelt. Det kan være alt fra henvendelser om brug af arealer, bygninger, støtte til processer i områdets afdelinger mv.
  • Løse opgaver som samlet set løftes af staben, da de har et tværgående sigte og strategisk fokus.
  • Udvikle og forankre forskellige administrative processer i områdets afdelinger i forhold til økonomi- og porteføljeoverblik.
  • Understøtte de løbende budgetprocesser for efterfølgende år.

Dine Kvalifikationer

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi ønsker en kollega, der kan løfte disse kompetencer:
  • Du er systematisk, og har en struktureret tilgang til opgaverne, og du formår at skabe overblik over komplekse informationer.
  • Du kan formidle dit arbejde videre – både mundtligt og skriftligt.
  • Du er løsningsorienteret og glad for at sikre struktur i dit eget og andres arbejde.
  • Kendskab til KMD Opus er en fordel, og du har i øvrigt gode Excel-kompetencer og evt. kendskab til projektstyringsværktøjet EazyProject.
  • Du trives med at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor der somme tider er korte deadlines.
  • Du formår at sætte deadlines for andre og sikre, at resultater kan leveres til en bestemt tid og på en måde, hvor du opnår følgeskab og har et godt samarbejde med dine kollegaer.
  • Du er serviceminded og imødekommende og håndterer de fleste mennesketyper med et smil.
  • Du er en holdspiller med et tværfagligt blik og evne til at indgå i mange faglige sammenhænge.
  • Du er udviklingsorienteret og sætter en ære i hele tiden at gøre tingene bedre og smartere.
  • Du vil dine kolleger og er interesseret i at bidrage til en arbejdshverdag, hvor der er let til smil og latter.

Os som arbejdsplads

Området for Ejendomme, Faciliteter og Arealer er en forholdsvis ny organisation, der blev stiftet ved en politisk beslutning i 2021. Området udvikler sig løbende, så du får mulighed for både faglig og personlig udvikling og sætte dit præg på arbejdsgange og -processer.

I området arbejder vi i bred forstand med de kommunale bygninger og arealer. Vi understøtter de fysiske bygningsrammer, arealdrift, bygningsdrift og -service. Området har det drifts- og udviklingsmæssige ansvar for af godt 120 ejendomme samt kommunens forskellige udearealer.

Området består af følgende afdelinger:
  • Rengøringsvirksomheden, der sikrer rene faciliteter af de kommunale ejendomme.
  • Bygningsafdelingen, der har ansvar for drift og vedligehold af de kommunale bygninger, samt større og mindre anlægsprojekter.
  • Natur og Vej, der drifter og vedligeholder kommunens udearealer.
Dertil kommer områdets stabsfunktion, hvor stillingen er forankret. I Staben får du et stort ansvar og mange udfordringer. Vi tilbyder et udviklende job på en arbejdsplads med et godt socialt og fagligt miljø. Omgangstonen er præget af humor og hjælpsomhed. En vigtig del i vores samarbejdsform er sparring om opgaverne med henblik på fælles forståelse, fælles læring og udvikling. Vi er altid åbne over for om tingene kan gøres bedre og smartere. Arbejdet indebærer en stor kontakt i hele organisationen.

Ud over at understøtte ledelse og de øvrige afdelinger i området, har staben en række selvstændige opgaver inden for personale, økonomi, IT, ejendomsadministration, en række opgaver inden for fast ejendom såsom køb, salg, leje og brugsret – og ikke mindst projektudvikling mm. Staben består pt. af fire medarbejdere, hvor du vil blive den femte i et team, der med hver vores faglighed understøtter og samarbejder om de opgaver, der er forankret i staben.

Vi har en meget fleksibel tilgang til arbejdstider og hjemmearbejdsdage. Vi er kendt for, at kunne levere resultater og samtidig have fokus på god trivsel.
Vi sidder i storrumskontor i dejlige lyse omgivelser på Rådhuset i Frederiksværk.


Løn og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og vi har flextid. Ansættelse sker efter gældende overenskomst. Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for Ejendomme, Faciliteter og Arealer Connie Graul på telefon 51 68 62 64 eller chefkonsulent Lea Holmberg Rasmussen på telefon 91 17 19 81.


Ansøgningsfrist onsdag den 15. juni 2022

Vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV, senest onsdag den 15. juni 2022. Stillingen ønskes besat fra 1. august (særskilt opstart kan aftales som følge af fx afholdelse af sommerferie).

Samtaler afholdes mandag den 20. juni og onsdag den 22. juni.

Arbejdsstedet er på Rådhuset, Rådhuspladsen 1, 3300 Frederiksværk, dog med mulighed for fleksibilitet og muligheder for hjemmearbejde, når det passer ind i opgaveløsningen. Derudover er der masser af frisk luft, ingen kø til arbejde og ingen problemer med parkeringspladser. Kommer du fra København eller Nordsjælland, er der også velfungerende offentlig transport via Hillerød.


Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er ikke som alle andre. Halsnæs byder på rå, nærværende og autentiske oplevelser i Kongernes Nordsjælland, der giver enestående muligheder for at udfolde sig. Halsnæs er ikke for fint, og det føles ægte. I Halsnæs byder vi folk indenfor i en afslappet stemning, hvor alle kan deltage og være sig selv.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i stadig forandring. Vi er en røgfri arbejdsplads fra 1. august 2020. Læs mere om Halsnæs Kommune på www.halsnaes.dk eller på vores LinkedIn-profil. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Frist:

15-06-2022 23:59:00

Kontaktperson:

Chefkonsulent
Lea Holmberg Rasmussen
+4591171981

Kontaktperson:

Chef for Ejendomme, Faciliteter og Arealer
Connie Graul
+4551686264

Lokation:

Rådhuspladsen, 1, 3300, Frederiksværk