Skip til hoved indholdet

Økonomikonsulent til beskæftigelsesområdet (30-37 timer) (Genopslag)

Sætter du din faglighed højt? Kan du formidle talmateriale på en let og forståelig måde? Har du lyst til at arbejde i et stærkt arbejdsfællesskab med nærværende og dygtige kollegaer? Kan du hjælpe os med at skabe endnu mere struktur og overblik? Så kan vi til gengæld tilbyde dig et godt job i en afdeling, hvor du har mulighed for at udvikle dig selv og dine opgaver.

Økonomigruppen er en del af Kultur, Arbejdsmarked, Borger og Erhverv i Halsnæs Kommune. Ud over dig, er der 4 andre dygtige kollegaer, der beskæftiger sig med økonomistyring på beskæftigelsesområdet, der råder over et budget på ca. 600 mio. Vi er på udkig efter en ny kollega, der som os, brænder for at udvikle den økonomiske styring og sætter fagligheden højt.

Du vil opleve at komme ind til et team, hvor:

  • Der er tillid til at medarbejderne løser deres opgaver.
  • Vi taler om opgaverne og støtter hinanden.
  • Fagligheden holdes vedlige bl.a. gennem teammøder og kurser.
  • Vi ikke gør tingene sværere end de er og har fokus på at forenkle - også ved brug af nye digitale løsninger.

Jobbet og opgaverne

Som økonomikonsulent skal du koordinere og drive de økonomiske processer vedrørende bogføring og regnskab, samt sikre inddragelse af relevante aktører i kommunen. Du vil indgå i et tværfagligt samarbejde med ledere og medarbejdere på området samt kommunens centrale økonomifunktion, og du vil i hverdagen være faglig sparringspartner vedrørende bogføring og regnskab på beskæftigelsesområdet.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Understøtte chef og afdelingsledere i deres økonomiske styring med stort fokus på formidlingen
  • Bistå i områdets månedlige budgetopfølgninger med ledere fra området (Beskæftigelse og ydelser).
  • Afstemninger på ydelses- og beskæftigelsesområdet
  • Være drivkraften for økonomigruppens faglighed, især på beskæftigelsesområdet
  • Controlling
  • Koordinere og drive projekter
  • Hjælpe med fakturabetaling efter behov

Du kan glæde dig til

At få mulighed for at prøve kræfter med en bred pallette af opgaver. Vi er åben overfor forskellige kompetencer. Vi lægger vægt på, at du:

  • Har relevant uddannelse og/eller relevant erhvervserfaring, fx økonomikonsulent i en kommune, bogholder eller lignende
  • Kan arbejde selvstændigt og er løsningsorienteret
  • Har interesse for beskæftigelsesområdet
  • Har gode samarbejdsevner og som kan begå sig på tværs af faggrupper og organisatoriske niveauer
  • Har interesse for kommunal økonomistyring
  • Er åben, engageret og trives med en uformel omgangstone
  • Trives i en hverdag hvor ting kan gå stærkt uden at du mister overblikket

Økonomigruppen refererer til Lederen af Borgerservice, og du vil i hverdagen blive en del af en afdeling med 35 medarbejdere. Du vil blive mødt af en åben organisation, der ser dig som en vigtig samarbejdspartner med stor frihed til opgaveløsning under ansvar. Vi vægter både den faglige og personlige udvikling højt.

Vil du vide mere?

Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til leder af Borgerservice, Merete Hedegaard Normand, tlf. 2963 0031 eller administrativ konsulent Bitten Bruun Bredgaard, tlf. 3134 0027.


Løn- og ansættelsesvilkår

Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer med udgangspunkt i gældende overenskomst for administration og IT (HK overenskomst) og principperne i Ny Løn. Vi gør opmærksom på, at kommunen indhenter straffeattest ved alle ny ansættelser.

Vi er fleksibel i forhold til din ugentlig arbejdstid 30-37 timer. Vi ser gerne at du starter senest 1. maj 2023


Ansøgningsfrist

Den 29. marts 2023 kl. 12.00. Der afholdes løbende samtaler.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er ikke som alle andre. Halsnæs byder på rå, nærværende og autentiske oplevelser i Kongernes Nordsjælland, der giver enestående muligheder for at udfolde sig. Halsnæs er ikke for fint, og det føles ægte. I Halsnæs byder vi folk indenfor i en afslappet stemning, hvor alle kan deltage og være sig selv.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i stadig forandring. Vi er en røgfri arbejdsplads fra 1. august 2020. Læs mere om Halsnæs Kommune på www.halsnaes.dk eller på vores LinkedIn-profil. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Frist:

29-03-2023 12:00:00

Kontaktperson:

Leder af Borgerservice
Merete Hedegaard Normand
+4547784215

Kontaktperson:

Administrativ Konsulent
Bitten Bruun Bredgaard
+4547785424

Lokation:

Rådhuspladsen, 3300, Frederiksværk