Skip til hoved indholdet

Spændende tværfaglig stilling som borgerkonsulent til Jobcenter Halsnæs

Vi søger endnu en borgerkonsulent til vores team i ”Sammen om ny velfærd”.
Sammen om ny velfærd er et tilbud til borgere med udfordringer af stor tværfaglig kompleksitet.

I funktionen som borgerkonsulent vil du både få en myndigheds- og en udfører-funktion, så borgerne sikres håndholdt støtte i deres udviklingsforløb i forhold til tilknytning til arbejdsmarkedet og sociale udfordringer. Teamet arbejder med begrænset sagsstamme, får supervision, og der er tæt kollegial og ledelsesmæssig sparring på opgaveløsningen.

Hos os er der stort fokus på at skabe en effektiv og meningsfuld indsats sammen med borgerne. Vores dialog med borgerne tager udgangspunkt i LØFT og den anerkendende, løsningsorienterede metode. Du har stor frihed i tilrettelæggelsen af arbejdet, når blot den gode sagsbehandling og fagligheden er i højsædet. Vi ønsker en kollega, der med beskæftigelses- og socialt fokus, struktureret tilgang og tværfaglige kompetencer brænder for at lykkes med kerneopgaven i beskæftigelsesindsatsen – at støtte borgerne i fastholdelse til arbejdsmarkedet.

Dine opgaver er blandt andet

  • Beskæftigelsesrettet motivationsarbejde.
  • Initiere og deltage i tværfaglige møder.
  • Gennemførelse af opfølgningssamtaler med klare mål og planer.
  • Støtte borgerne i udarbejdelse af CV.
  • Have tætte samarbejdsmøder med både interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Arbejde aktivt med ”mapping” – borgerens egen plan.
  • Udkørende funktion. Følge borgere til rådgivning, behandling m.v. når det vurderes relevant samt en indsats i borgerens eget hjem med henblik på at danne rammen om at komme i beskæftigelse.
  • Arbejde med Min Plan og rehabiliteringsplaner.
  • Administrativt arbejde, som følger med opgaverne.
  • Deltagelse i møder i rehabiliteringsteamet sammen med borgerne.

Om dig

Som person er du empatisk, systematisk, struktureret og kreativ, og som kollega er du bidragende ind i fællesskabet – både det faglige og det sociale. Vi vægter humor, trivsel og arbejdsglæde højt. Vi forventer, at du er nysgerrig på egen og andres faglige afsæt, og vi lægger vægt på at have en aktiv sparrings- og læringskultur både med egen afdeling, men også kommunens øvrige forvaltninger.

Det forventes, at du kan arbejde selvstændigt, og at du samvittighedsfuldt varetager dit job i overensstemmelse med borgernes håb, drømme, ressourcer, kompetencer, national lovgivning og lokale beslutninger.

Herudover forestiller vi os, at du

  • Har erfaring med at arbejde med borgere med komplekse socialfaglige problemstillinger.
  • Har erfaring med relevant lovgivning/lov om aktiv beskæftigelsesindsats.
  • Evner at skabe samarbejde, der motiverer både med borgere, kollegaer og samarbejdspartnere og borgerens netværk.
  • Har god samtaleteknik og skriftlighed med fokus på progression, handling og retssikkerhed.
  • Kan samarbejde og holde gejsten oppe i travle situationer.
  • Kan navigere, skabe struktur og prioritere i din arbejdsdag.
  • Er fortrolig med brugen af IT og har høj datadisciplin.
  • Kan spørge om hjælp, når du har behov.
  • Er indstillet på fleksibel arbejdstid og mangeartede opgaver.

Om os

Vi er 21 sagsbehandlere, 2 borgerkonsulenter, 2 fastholdelseskonsulenter, 1 fagspecialist, 1 administrativ medarbejder og 1 afdelingsleder.

Vi arbejder i fælles kontor med fagsystemet Momentum.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på 37 timer ugentligt, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn. Vi gør opmærksom på, at der ved ansættelsen bliver indhentet straffeattest.

Interesseret?

Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Maria Højer Nannberg på tlf. 23 28 06 83.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er søndag den 2. april. Ansættelsessamtaler afholdes 11. april og evt. 2. samtale den 19. april. Der indhentes referencer efter aftale.

Stillingen ønskes besat 1. juni.

Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.400 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

Frist:

02-04-2023 23:59:00

Kontaktperson:

Leder af Udvikling og Fastholdelse
Maria Højer Nannberg
+4523280683

Lokation:

Rådhuspladsen, 1, 3300, Frederiksværk